Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Åsa - 31 oktober 2008 13:59


För det första slutar jag kalla mig tanten och använder mitt förnamn, Åsa och för det andra ska jag testa att skriva med rak högermarginal! Det är ju inte grafiskt korrekt, för det blir olika avstånd mellan bokstäverna och det är fult ;)

     Inte fick vi någon snö i går inte, bara en massa snöblandat regnblask som smälte så fort det kom ner. Nu ska det visst frysa på och vara minusgrader i flera dagar, så halt lär det väl bli i alla fall! Bilen har fått på sig vinterhjul i alla fall, så man vågar sig ut på vägarna. Det är kyligt ute och inne med, så nu har jag tänt en eld i kaminen. Den kommer jag att sakna när jag flyttar, det är så gott med snabb vedvärme när det kyler på.

     Visst är Engla en liten ängel, hon kunde inte ha fått ett mer passande namn. Men det är en vek liten dam, särskilt förarvek är hon och det tycker jag är lite svårt att hantera. Rätt hanterat så är det ju en mycket lättfostrad hund som är väldigt angelägen om att vara tillags. Jag tycker det är svårt med gränsdragningen att lugna ner mina rörelser, att uppmuntra hennes självförtroende och att få henne att förstå vad jag vill att hon ska göra. Jag är van vid robustare hundar. Men det är en utmaning och jag ska göra så gott jag kan. Med facit i hand så är det nog tur att hon stannade här hos mig och inte såldes vidare. Varga, hennes mor, lär ha varit likadan när hon växte upp och det är ju en underbar hund nu!

Ovido - Quiz & Flashcards