Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Åsa - 18 oktober 2008 19:06


... har vi haft i dag, min mor och hennes man och min son har varit här och ätit idag. Sigges mattes syltade granskott uppskattades mycket, liksom de syltade trattkantarellerna. Vi åt en fläskfilégryta, som jag skrämt upp med lite timjan och enbär, i en gräddig och god trattissås. Mor tog med sig en del av de sista perennerna, så nu är det inte mycket kvar, tack och lov.

     Hundarna har varit inne och umgåtts och nu är de trötta och ligger och sover så gott i sofforna. Kattungarna Erika, Evert och Fjant såg också till att få sin beskärda del av gos. I kväll ska hela bandet avmaskas, jag har tinat ett halv kilo nötfärs åt dem. Jag får ju mosa tabletterna och blanda i så att vildkatterna också får i sig. Kattmammorna och hundarna är det ju lite enkare med. De där inälvsparasiterna är vidriga! 

Ovido - Quiz & Flashcards