Alla inlägg under februari 2009

Av Åsa - 27 februari 2009 15:11


... verkar stortrivas med att flytta hit! Han gosar massor med hundarna och med katterna med förstås. Han och Lizzy sitter ofta på kattställningen och spanar ut genom vardagsrumsfönstren. Jag tror att de blir glada när det går att ha dörren öppen så att de kan få gå och komma som de vill! Mest rörande är när han hoppar upp i soffan och vill bli klappad. Det är så fantastiskt med tanke på hur vilda de blev när mamma Maxi tog ut alla ungarna i skogen i en månad. Tack vare Malin så är Dexter en tamkatt igen! Kom att tänka på att Dexter är tredje svartsmokegenerationen jag har fött upp, ska visa bild på morfar Max och mamma Maxi sen.

     Fick rapport i dag om att Sockan slutat att tjura och ätit av den dyra kattmaten som Malin frestade med ;) Sedan sover han visst med henne i sängen nu när han är ensam. Så skönt att han börjar acklimatisera sig han med. Man blir ju alltid så orolig!

     Idag har det varit ömsom sol och ömsom svarta moln. Dagsmeja som gör att det faktiskt känns riktigt vårlikt. Det har smält undan en massa is, jag hoppas att vattnet rinner undan så att det inte blir isgata igen.

Av Åsa - 26 februari 2009 20:02


... när cybervärlden inte fungerar som den ska. Har inte kunnat komma in på den här sidan på hela dagen. Har läst Aftonbladet mycket noga i dag i alla fall ;) Snacka om lättnad när Sigges matte talade om att det funkar igen!

     Här tinar all snö bort, det har regnat och för all del snöat någon centimeter också, så det är en halvdecimetertjockt lager med blöt snömodd över allt. Nu på kvällen fryser det visst på lite så att det blir riktigt halt också. Fick faktiskt ta fram gummistövlarna, då mina vinterskor blev dyngsura tidigare i dag.

     Annars händer det inte så mycket här i dag. Jag har haft huvudvärk igen och sovit en god stund på eftermiddagen och nu känns det bättre. Engla låg i knävecken på mig, det är så varmt och gosigt med henne i sängen ibland :D.

     Dexter verkar ha funnit sig tillrätta här ordentligt nu i alla fall. Tyvärr fick jag reda på att Sockan vägrar äta nu när han förstått att Dexter verkligen är borta. Hoppas att han kommer på att han är hungrig tillslut. Annars får vi försöka att lösa det på något sätt.

Av Åsa - 25 februari 2009 18:22


Var just ute med hunden och det kom jättelika, tunga regndroppar som gjorde oss dyngsura på ett nafs. Snön smälter och det är såphalt och vattensamlingar överallt. Engla gillar att vada i pölarna och att tugga på isen som flyter runt. Grått och trist och det blir väl varmt nog att tina bort all snö nu. Så blir det skitigt och lerigt igen... Visst längtar man till våren men hellre snö ett tag till tycker jag.

     Jag har fått tillbaka vildkatten Dexter. Han har bott hos Malin tillsammans med Sockan (Evert) och blivit så tam och fin, så det är en ren glädje att ha honom här! Han är så vacker så att det är helt fantastiskt, lånar en bild av Malin för jag har inte hunnit fota honom ännu. Lizzy är i slutet av sitt löp så vi får se om det blir några barn gjorda ;)

Av Åsa - 23 februari 2009 21:46


... har vi haft det i dag. Först hade vi ett par kompisar här på förmiddagen, trevligt fika sällskap och umgänge. Hanna den lilla lymmeln hoppade rakt upp på bordet och snöt en kaka ur burken - haha! Vi satt bara och gapade medan hon helt oberörd mumsade i sig den och förflyttades ner på golvet igen. Snacka om odräglig ;)

Sedan har vi varit ute och åkt en massa mil med bilen. Vi kom faktiskt hem alldeles nyss. Engla är glad att få ha tillbringat en massa tid tillsammans med mamsen och papsen. Det märks att hon saknar hundsällskap emellanåt. Här kommer lite fler busbilder på Englan och Loke ;)



Av Åsa - 22 februari 2009 09:51

Jag har blivit utmanad av http://ejmis.blogg.se/
 

Utmaningen går ut på att skriva ner fem ogoda maträtter, och sedan skicka dem vidare till fem andra bloggare för att se om de vill/vågar äta detta. Vidare ska man tala om ifall man vågar/vill äta något från utmanarens lista.


Här är Ejmis nej-tack-lista:
1. Grisfötter- har aldrig smakat men det är bara så motbjudande.
2. Pressylta- inte heller något jag smakat men även det ser så motbjudande ut.
3. Pepparrotskött- jag tycker jättemycket om pepparrot men INTE tillsammans med kokt kött.
4. Dillkött- dill ska vara till fisk, inte till kött.
5. Räkchips- det smakar ju för sjutton ingenting..förstår inte när folk tycker det är "såååå gott".


Här är mina kommentarer till Ejmis lista

1. Grisfötter- jag skulle aldrig äta något som ser så äckligt ut!
2. Pressylta- Yeaaaaaaaaak!! En massa onämnbara delar från gris...

3. Pepparrotskött- äter jag gärna!
4. Dillkött- äter jag också gärna, mums!
5. Räkchips- har jag inte en susning om vad det är för något?!!


Min lista ser ut så här:

1 Sushi - överreklamerad moderätt. Hur gott är sjögräs på en skala?!!!

2 Ostron - blotta tanken på konsistensen ger mig kväljningar

3 Sniglar - som att äta ett sönderkokt resårband. Finns många trevligare sätt att få i sig vitlök på!

4 Fläskkarré - när jag benat ut de ytterst få köttbitar som är ätliga är alla andra inne på efterrätten...

5 Surströmming - så norrbottning jag är, över min döda kropp! 


Jag delar utmaningen vidare till alla som vill göra den!


I går fick vi över en decimeter nysnö, ett riktigt yrväder var det vid kvällspromenaden med hundarna. I dag tinar det och ligger en underkyld isyta över alltihop, lite intressant att plumsa runt i. Nu regnar det så det lär väl försvinna fort.

Av Åsa - 21 februari 2009 18:26


... har varit här i dag! Det behövdes verkligen för båda var ganska rastlösa och hade lite tråkigt. Detta rådde de dock bot på först inomhus och sedan ute:



Av Åsa - 20 februari 2009 14:52


I går kom det 5 cm snö till! Så trevligt och det är alldeles lagom skönt väder i dag, det kommer några få flingor nu och då. Vi har tagit två sköna promenader i dag, det enda som fattas är väl lite sol!


NU är det något mysko här?!! Jag har fått en utmaning av Anna på Gotland och mitt svar på den försvinner när jag skickar inlägget?!! Jag gör ett försök till, hoppas att det fungerar nu då!

Av Åsa - 18 februari 2009 21:35


Jag har fyndat mig ett gammalt Volvolik igen! En 745 som sett bättre dagar men som var väldigt överkomlig i pris. Nu ska den fixas i ordning, svetsas rost och rost och rost förstås och sedan har jag kanske en liten shoppingvagn till nästa månad. Plats för hunden och med dragkrok, vad mer kan man begära ;) Det ska bli mycket trevligt!

     Vi har fortfarande vinter, mellan 5-10 minusgrader och snön ligger kvar! Himla skönt att den inte regnat bort direkt igen. Det märks att dagarna blir längre och längre, jag har fått flytta fram alla timers en dryg timme. Detta ljus är verkligen en välsignelse.

     Jag är urtrött ikväll av någon anledning så det ska bli tidig sänggång! Hoppas att allt är väl med er alla!

    

Skapa flashcards