Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Åsa - 4 oktober 2008 20:57


Mulet, regn och lite uppehåll och sol. Jag har grävt upp en massa lungört och mandeltörel och krukat. Hittade en hel del narcisslökar med som jag tog reda på. Det växer upp små olydiga plantor i rabatterna vi redan tömt som jag placerar i krukor med. Mamma ska komma hit och hämta det vi inte fick med oss sist, i mitten av oktober.

     Min väninna som tömt i stort sett hela tomten har grävt som en besatt. Hennes mor kom förbi i går och berättade att allt var i jorden redan. Nu längtar de till våren så att de kan njuta av sitt arbete! Det är roligt att anlägga rabatter och fylla dem med stora uppvuxna plantor.

     Pratade i dag med Lokes matte, han är bättre i sina tänder nu tack och lov. Jag är så glad att Engla byter sina utan att knota. Det går åt lite extra tuggben och -pinnar men det är det enda jag märkt. Eller i sanningens namn så petar hon lite i maten också ;)

Ovido - Quiz & Flashcards