Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Åsa - 30 oktober 2008 18:15


I går var min lilla hund så duktig! Nu när hon haltar så brukar jag rasta henne på tomten i lugn takt. Husse tog med sig Varga och Frost på en längre kvällspromenad och givetvis så hör Engla dem på långt håll när de är på väg tillbaka. Hon gör en ansats att springa dit och jag säger ett bestämt nej och lockar på henne och den lilla ängeln tvärstannar och vänder om! Inte ens när de var så nära så hon såg dem rusade hon dit!

     I dag har vi varit och tittat på lägenheten, Engla fick följa med och träna på att åka bil, sedan tog vi en liten prommis där så hon fick snusa och kolla lite på området. Lägenheten är så fin, stora rum, ett fyrkantigt kök, massa garderober och klädkammare, samt en stor kallbod i anskutning till huset. Det är ny tapetserat och målat och vita väggar överallt - jag kan inte komma bort från denna jävla terracotta fort nog - och köket går i gråvitt, hurra!! (Här är köket i kockums gult och grönt, när jag började arbeta inom kriminalvården 1979 så var stora delar av Österåkersanstalten målad i samma färger... Resten av huset här är i terracotta i olika nyanser. Utom barnkammaren som är pippigul *kräks*) Hela området som lägenheten är i ligger upp mot skogen så det är nära till ströv- och promenadområde för Engla. Det sprang flera katter ute där och verkar vara ett lugnt område. Det är en tjej till som ska kolla så nu håller jag tummarna!

Ovido - Quiz & Flashcards