Alla inlägg under november 2007

Av Åsa - 28 november 2007 17:11

Det kom äntligen lite kyla och snö! Faktiskt så pass att det täckte marken helt, säkert 10 cm. Glädjen var stor för hundarna som lekte och stojade som stollar. Letade godis som vi kastade ut och ville inte alls komma in!



Vilken underbar motion, promenader i all ära men inte kan det väga upp när de springer och leker fritt!



Årets sista kattbäbbar flyttade i helgen och det är så tomt och lugnt igen. Man kan gå utan att kolla var man sätter fötterna och de stora katterna verkar tycka att det är rätt skönt. "Badrumskatten" som bott under badkaret i 14 dagar och nästan vägrat att låtsas om oss eller velat gå ut kom fram en 4-5 timmar efter att bäbbarna åkt. Hon är så kelig så hon vet inte till sig! Himla kul att det bekymret löste sig så smidigt i alla fall.

     Nu regnar det och all snö tinar, regnar bort och så ska det bli kallt igen. Det hade varit så ljust och trevligt om den fått ligga kvar. Men nu i helgen så får vi ju ta fram alla utomhusbelysningarna igen och det är så roligt! Lyser upp vintermörkret så vackert.

Av Åsa - 24 november 2007 10:15

Det har varit sju minus i natt och är fortfarande sex grader kallt. Den lilla snön som föll i går täcker ännu nödtorftigt marken och hundarna får glädjefnatt och busar runt som om de vore tokiga. Uppe på skogen smäller det av skott och hörs avlägsna hundskall, vad jagar de nu?

     Solens strålar har ännu inte nått över skogsryggen, men det strålar och reflekterar ut över sjön som är täckt med en tunn, tunn ishinna. Fick börja elda direkt jag kom upp, det kyler ut fort. Men nu värmetickar det i kaminen och den goa värmen sprider sig i hela huset.

     I går var jag och provade ut nya glasögon för första gången på sju år. Nog för att jag har behövt att göra det innan men så mycket som det kostar så väntar jag in i det sista. Åldersrelaterade synfel gör att jag måste ha dubbelslipade glas för första gången, bara det 5000 kr extra. Övriga synfel, närsynthet och astigmatism minskar. Trots billigaste möjliga bågar så går hela kalaset på nära 8500 kr, det är inte klokt!! Undra på att man inte har eller tar sig råd förrän det är absolut nödvändigt...


Av Åsa - 22 november 2007 17:05

Inte riktigt kallt, inte varmt bara jämntjockt grått och med hög luftfuktighet. Går och drar på en enveten huvudvärk som inte tycks ha något slut... tabletter bara lindrar besvären något en stund. Sen kommer den tillbaka med nya friska tag! Jag tror att jag skullle kunna sova dygnet runt när vädret är så här - depressionsväder. Inget ljus alls. För att vara född långt upp i norr där det vintertid bara dagas lite mellan klockan 12-13.00 så här jag blivit underligt ljusberoende. Hoppas att nya glasögon lyfter bort den här skuggan jag haft över skallen ett långt tag nu. Det är sju år sedan jag bytte - haha. Undra på att jag inte ser något.

Av Åsa - 20 november 2007 17:59


Min svärfar ligger på sin dödsbädd, i något som började som prostatacancer som som nu tagit över större delen av hans kropp. Orden tryter och tanken svävar mitt emellan hopp och förtvivlan.

     Jag vill bara på detta sätt meddela alla ni som tittar in på min blogg och som har bloggar som jag besöker, varför det kommer att bli ett uppehåll...

Av Åsa - 20 november 2007 17:59


Min svärfar ligger på sin dödsbädd, i något som började som prostatacancer som som nu tagit över större delen av hans kropp. Orden tryter och tanken svävar mitt emellan hopp och förtvivlan.

     Jag vill bara på detta sätt meddela alla ni som tittar in på min blogg och som har bloggar som jag besöker, varför det kommer att bli ett uppehåll...

Av Åsa - 20 november 2007 17:59


Min svärfar ligger på sin dödsbädd, i något som började som prostatacancer som som nu tagit över större delen av hans kropp. Orden tryter och tanken svävar mitt emellan hopp och förtvivlan.

     Jag vill bara på detta sätt meddela alla ni som tittar in på min blogg och som har bloggar som jag besöker, varför det kommer att bli ett uppehåll...

Av Åsa - 20 november 2007 17:16


Först måste jag uppmana alla som tittar in här att också kolla på våra valpars bloggar Lokes Lya och Silver Fang, hoppas att vi kan locka flera valpägare att blogga! Loke hette Gråben innan han flyttade och Silver Fang är vår tidigare Vinter. De är så fina och jag blir så stolt! ;)

     Idag har jag en hals som känns som om den gått igenom ett rivjärn och ett huvud som bultar och bankar, jag svettas och fryser om vartannat. Har ätit huvudvärkstabletter och sovit mest hela dagen. Engla börjar skilja sig från mamma mer och mer, nyss kom hon rusande som ett jehu och drack en massa vatten och kastade sig sedan upp i soffan där hon sover nu. Visst är hon ute med mamma en massa, men det märks att hon håller på att bli en självständigare lite hund!


Av Åsa - 20 november 2007 17:12


Idag är det höst på riktigt, för ingen räknar väl september som en av sommarmånaderna va? Försökte ändra färg på bloggen till något mera höstlikt men gav upp rätt snabbt. Så krångligt!! Det får nog förbli så här - hehe!

     Satt och bläddrade lite bakåt i bloggen, jag ser att trots att jag verkligen försöker att korrekturläsa noga så smyger sig konstiga stavfel in. Är man dyslektiker så är man, är man dessutom trött så blir det ännu värre! Jag vill inte använda rättstavningsprogram för jag är rädd att förlora känslan liksom, den lilla jag slitit mig till. Trots att det innebär att jag får slå upp många ord många gånger, ord som jag egentligen kan, men de bara försvinner.

     Idag har det varit en helt underbar höstdag, högt och klart i luften, ganska varmt och stålande solsken. Tyvärr har jag mest legat och missat alltihop. Jag vill att den djupa hostan ska ge sig innan jag börjar trotsa att jag är sjuk i alla fall!

     Tiden rinner undan och nu är det bara några dagar kvar till Warg ska flytta. Jag måste ta lite nya bilder och maila till hans matte, jag har varit riktigt usel på det. Det kommer att bli tomt efter honom, men samtidigt så mycket enklare med en valp. * Sätter kamerabatterierna på laddning *

Skapa flashcards