Alla inlägg under augusti 2008

Av Åsa - 31 augusti 2008 16:00


Årets höjdpunkt för en loppisfrälst som jag är! Fyllde kroppen med huvudvärks- och febernedsättande tabletter och åkte dit. Hostmedicin och nässpray i väskan. Jag mår verkligen inte bra! Men jag lyckades ta mig runt alla loppisstånden och gjorde några små fynd. Tre stora porslinsamplar som jag är riktigt nöjd med för 15 kronor! Hade säkert fyndat mera om jag varit vid sunda vätskor, men det blev kanske lika bra så här ;) Ur utrymmes synpunkt i alla fall!! Nu mår jag inte alls bra, piper och rosslar i lungorna och huvudet känns som om det pulserar av smärta. Tillbaka i bingen alltså...

Av Åsa - 30 augusti 2008 17:09


... som heter duga har jag råkat ut för. Känns ibland som lunginflammationen jag hade för några år sedan. Men jag hostar inte blod nu så det är nog inte så. Jag är i alla fall så slut att jag nästan bara sover. En lite förklaring till er som tittar in här. Jag kommer igen så snart jag har ork!

Av Åsa - 28 augusti 2008 20:56


...har vi haft här. Strålande sol, ganska varmt och tyvärr en rätt ihållande och irriterande vind. Jag verkar ha fått bronkit och en rejäl lungpaj. Som rökare så händer ju det nu och då. Tur att det finns astmaspray, så att man kan röka som folk åtminstone! ;) Febern är nog jobbigast särskilt när man är i klimakteriet och svettas som en flodhäst emellanåt av det...

     Idag sov alla Maxis ungar inne mitt på dagen. Det är så roligt och det verkar som om det fungerar med att inte mata dem utomhus utan tvinga dem in i köket för att få mat.

     Både Engla och Warg blir bättre och bättre med inkallning, rumsrenhet och allt. De är ute med de stora hundarna i hundgården en stund varje dag för att lära sig vad flockliv är. Sedan har jag dem för sig själva och tränar gå i koppel och annat smått och gott. Warg är betydligt bättre på det än var Engla är.

     I går körde jag av vägen när jag var på väg hem, utefter grusvägen... Fick ett möte och kom så långt ut i vägrenen att jag fick ett kast rätt ner i diket. Naturligtvis så vräkte regnet ner. Så jag dyngsur innan jag var hemma. Tack och lov så verkar det inte ha blivit några större skador, husse har varit borta hela dagen och fixat med bilen och gjort service. Mitt huvud önskar att han kommer hem nu snart med lite febernersättande huvudvärkstabletter.


Av Åsa - 27 augusti 2008 22:59


Vaknade i natt av att jag hostade något obeskrivligt och jag har haft ont i lungorna och rosslat hela dagen. Nu har jag ätit tablett för att få bukt på febern men jag känner mig rätt soft och som jag har en plåtburk på huvudet liksom. Ingen inspiration att blogga i alla fall ;) Avslutar med hälsningar från våra sovande vargar!



Av Åsa - 26 augusti 2008 20:20


... har det blivit här idag. Cina (bloggen Hissen, se länk) var här och hämtade Sune och Majja i dag. Kul att få ett ansikte irl också, massa trevligt fikaprat.

     Efter det åkte jag till min favoritloppis och fyndade fyra snygga kaffemuggar från Nils Johan i fint, tunnt, porslin för 20 kronor! Avskyr tjockt porslin ;)

     Väl hemma så har jag jobbat framför spisen, se bildbevisen. Nu när en del av dessa är inmundigade så ska jag ta stickningen och se på en film.

Av Åsa - 24 augusti 2008 22:54


... blev jag i dag av en av alla hundratals loja, otäcka, getingar som dykt upp från igenstans. Det så sävliga att de nästan inte orkar flyga utan sätter sig på allt och hugger vildsint (jag vet att de sticks, men det låter inte så dramatiskt...) Engla gick runt här om dagen med en stor fläskläpp som hon fick när hon försökte att bita ihjäl en geting. Jag försökte att plocka av de sista vinbären innan helgen och blev biten i handen tre gånger... *gillar inte getingar*

    

Av Åsa - 23 augusti 2008 19:54


Loke med familj har varit här och busat runt med valparna så att de har legat som bedövade i soffan sedan de åkte hem! Skönt med tanke på att de klättrade lite på väggarna innan. Fattar inte hur de kan ha en sådan energi!

     Cina med bloggen Hissen kommer hit på tisdag! Det blev bestämt i går att hon ska adoptera två av kattvalparna: Frigg, numera Sune och Freja, numera Majja. Så roligt att de kommer till någon jag bekant, även om vi bara haft cyberkontakt innan! Jag är säker på att de kommer att få ett kanonbra liv där och det är så skönt att det är två som får flytta tillsammans.

     Så nu är det bara lilla Erika, som jag trots allt inte ska behålla och lille Evert och Fjant som behöver nya hem. Ska försöka hinna med att lägga ut lite annonser om dem i morgon. Det är Erika och Evert som är på bilden.



Av Åsa - 22 augusti 2008 09:19


Jag såg att Sofia hann först med nyheten på sin blogg i går, att Warg hittat ett bra hem! Det är ju klart att hon månar lite extra om valparna och blir glad att få en till i närheten i Eksjö. Sofia har ju ägt valparnas underbara mamma Varga, innan hon flyttade hit! På måndag ska jag åka med valparna så att de får sin andra vaccinationsspruta och så ska Warg besiktigas igen innan försäljningen.



Skapa flashcards