Direktlänk till inlägg 1 maj 2008

Första maj!

Av Åsa - 1 maj 2008 12:31


Vädret är ungefär som jag känner mig, genomgrått, trist och regnet hänger i luften. Enligt SMHI så regnar det här nu... Undrar vilken annan yrkesgrupp som skulle kunna utöva sitt arbete med samma felmarginal som dem och fortfarande ha kvar sitt arbete?

     Det står en massa plantor som jag var på den trevliga handelsträdgården Cramers och köpte. Fick tag på gula fyllda kabelekor och rött älgräs till sambons damm. Lila vitsippa, vit toppklocka, något som skulle ha varit rosa mjölkklocka men som blev rosa prickklocka i stället. Det gör inte så mycket de är fina de med och jag får köpa mjölkklockan sedan. Min gamla granne, en 70 åring kvinna, kom förbi i går och ville gärna åka till Cramers hon har aldirg varit där!

     Usch nu kom Bilbo och ville gosa, han hade flera små vidriga sniglar invirade i pälsen. Undrar var sjutton han är och smyger när det blir så? De är så sytliga att ta i *ryyyyyyyyser*.

     Frost börjar långsamt bli bättre att ha i koppel. Visst glömmer han sig ofta och drar men det går faktiskt bättre och bättre. Får nog börja att ta ut honom lite mera ensam så han lär sig snabbare. Det är alltid värre när de andra är med. Han har vuxit så otroligt mycket på höjden, är säkert en decimeter högre nu än när vi hämtade honom. Helt omöjlig att få ett vettigt hull på, men det verkar vara så med huskyna.

    Hittade ännu fler bitsår på Sanja i går, hon har verkligen fått sig en omgång som heter duga. Tack och lov verkar inget av dem inflammerat *peppar, peppar*. Jag tvättar flera gånger per dag och det tycks fungera.

     Lilla Varga blir rundare och rundare för var dag. Det börjar nog kännas tungt nu för hon flåsar ofta och ligger gärna så mycket hon kan. I övrigt så verkar allt vara bra med henne.



 
 
Sigge

Sigge

1 maj 2008 18:15

Nu finns det nya bilder på kattvalparna i min blogg.
Inte nog med att de blev utslängda för att dö och jag hittade dom. Båda är synnerligen sällsynta. Sköldpaddsfärgade hankatter.
Matte som fött upp Norska skogkatter förr säjer att de föda en på miljonen elller så

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tanten

1 maj 2008 23:24

Jag har hört att det är en på 1000 katter som är hane och sköldpadda, sällsynt är det i alla fall. Kattvalparna är underbara, jag hoppas att det kommer sådana här med snart! All heder till er som tog hand om dem!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards