Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Åsa - 22 mars 2010 18:58


Idag har vår stora, skelögda Toots börjat hoppa runt med en vit liten skinnmus. Det är jättelänge sedan jag köpte dem och ingen har varit intresserad till nu. Hundarna är väldigt fascinerade av honom! Han är både tung och stor Tootsen, men det finns allt en lekfull liten katt under allt. Skulle ta lite bilder om jag inte hade kamerabatterierna på laddning. Underbart att se hur som helst.

     En riktigt skitdag vädermässigt, det snöade till och med lite på förmiddagen. Men det är väl inget annat att vänta förstås. Duggregnet gör åtminstone att drivorna krymper i ganska rask fart. Snart är hela min lilla julgran avtinad så att jag kan ta in ljusslingan i alla fall!

     Hade en riktig magpaj i natt och har kännt mig vissen hela dagen. På eftermiddagen kom ett mail från Odla.nu med erbjudande om rosor. Piggade upp mig med att beställa fyra stycken:

2 st Henri Martin till rosbågen

1 st Ispahan för doftens skull

1 st Rosea helenae 'hybrida' vid sidan av altanen

Vi har ju en massa nät runt hundgården att låta växter klänga i. Satte endel rosor och en druva i fjol, men det finns plats som sagt. Har köpt lite ettåriga fröer som ska få klättra där med. Jag har en granne mittemot som jag gärna vill slippa se. Men det är en annan historia!

Ovido - Quiz & Flashcards