Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Åsa - 21 mars 2009 16:40


Himmel vad underbart! Plus 13 grader, solsken och ingenting av det som skulle bli gjort här inne (läs städa och tvätta) har blivit åtgärdat. Har suttit ute och njutit hela dagen. Hundarna har rusat runt som stollar precis som om de också fått en massa energi och spring i benen. Men... i morgon lovar de snö och minusgrader här - snyft. Nu ska jag inte ta ut depressionen i förskott men nog är det väl alldeles förgjort med vädret nu för tiden?!!

     Katterna har suttit i fönstren och tittat ut och jag skulle så gärna släppa ut dem, men tänk och de inte kommer in nu när det ska bli kallt igen. De får vackert vänta tills värmen är stadigare. Jag tycker så synd om dem när de knarrar åt fåglarna och tittar intresserat på grannarnas katter som är ute.

     Jag har just lagat en jättegryta med fläskfile, lök och kantareller, nu står den och puttrar så jag ska smaka av den en sista gång om en stund.  Det blir ris och gula linser till! Sigges mattes syltade granskott, mina syltade kantareller och röd vinbärsgelé. Loke kommer på besök med sin familj. Det verkar som om hundarna fattar, de ligger lite på klorna och vaktar i hallen.

Ovido - Quiz & Flashcards