Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Tänk om man kunde byta huvud...

Av Åsa - 11 februari 2009 21:04


Jag har försökt med kaffe, bamyl, alvedon och att vila men skallen bangar på för det. I dag har jag nog haft rätt hög feber med för jag har svettats och frusit om varannat. Varför kan det inte ge sig?

     Har försökt att göra lite nytta och har haft turen att kunna ha tvättstugan hela dagen. Fasen vad tvätt det blir av lakan och gardiner. Det är helt sjukt att tvätta här: Tvättmaskinerna tar två timmar vare sig det är 40 grader fintvätt eller 95 grader vit tvätt, tumlaren måste gå i två timmar om det ska bli torrt i den. Den slår av sig varje timme så man måste dit och tömma luddfiltret och starta om. Torkrummet är uselt och det är inte mycket som hinner bli torrt där. Nu har jag våt tvätt i hela lägenheten, men det är ju åtminstone rent.

     Hanna, den lilla datorterroristen har upptäckt att det är varmt och gott uppe på skärmen! Vad besviken hon kommer att bli när jag köper en plattskärm - hihi!



 
 
Dat

Dat

11 februari 2009 21:42

Min lilla katt ligger och trycker vid fläktutblåset på laptop...varmaste stället i huset. Katter hittar alltid sina vägar :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
ejmis

ejmis

11 februari 2009 21:58

Vilken söt skärmprydnad du har =)

http://ejmis.blogg.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

11 februari 2009 22:53

Fy vad jobbigt med feber och huvudvärk, hoppas verkligen det släpper snart.

http://timsevimse.blogg.se

 
Mita

Mita

12 februari 2009 06:07

Vila!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
cat

cat

12 februari 2009 09:40

Oj då har ni sämre tvättstuga än där jag bor. Trodde knappt det var möjligt.
Krya på dig!

http://1bildibland.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

12 februari 2009 10:18

gumman du borde bädda ner dig o ta det lugnt istället för att ha stor byk idag!!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 februari 2009 16:17

hej Åsa, Åh stackare är det inte bra. Tycker du varit skruttig ett tag nu. Men har det fått fäste så..Synd med sådana torktumlare. Kan du inte ha tvättmaskin och tumlare i lägenheten?Låter som det vore enklare, Jaså hon gillar att ligga där uppe Pysen ligger på själva burken men vi är inte överens om det han och jag. Plattskärm har jag så där kan han inte ligga,,Högtalarna sätter han sig på med men det ärr ok. Krya på dig.Hon är så söt din lila katta

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Lena,Moa,Maiko

Lena,Moa,Maiko

12 februari 2009 18:08

Ja, tvättstugor är för det mesta inga höjdare! Vi har en som nästran är lika illa här - dessutom råkade jag ut för ryggskott just DÄR för några veckor sedan och jag drar mig dubbelt upp för att gå dit.
Ja, det går mycket förkylningarnu...

http://nysvansat.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

12 februari 2009 23:44

Det är skönt med egen tvättstuga, så att man kan tvätta när man har tid och lust. Måste kännas jobbigt att behöva dela tvättstuga med andra. Tråkigt att du inte mår bra. jag hoppas du snabbt ska krya på dig.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards