Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Snön vräker ner

Av Åsa - 4 februari 2009 19:51


Så härligt att dra ner toppluvan långt ner i pannan och gå ut med Engla i snöfallet! Det verkar snöa ganska fort så har vi tur så kanske det kan ligga kvar lite och bli vitt och vackert här med. Engla älskar det och hoppar glatt efter de små snöbollar jag lyckades att kasta i väg.

     Jag har haft bilen idag och varit och handlat lite grejor som tagit slut. Handlade hem så att jag ska slippa gå till affären om det nu blir det oväder som förespåtts. Smhi har ju haft fel förr om man säger så... Engla är nöjd som har fått springa av sig med mamma och pappa i alla fall!

     Det har inte hänt så mycket mer med klivian i dag så det blir ingen bild. Jag hoppas att kunna visa lite mera av den i morgon. Såg att det håller på att slå ut i köket med, en valota eller kanske en gubben och gumman eller äkta makar kallas de nog också. Mycket kort skaft på blomman, den kanske har haft det lite i torraste laget. Hoppas att det blir blommor på hottentottliljan i år igen, i fjol så tokblommade de. Jag har varit väldigt hårdhänt med mina växter på sistone. Får väl bli ändring på de nu ;)

 
 
Anna

Anna

4 februari 2009 20:02

Ja, snö är härligt!

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

4 februari 2009 20:44

Hälsning från matte.
Behåll snöeländet hos dej!!!!
Hon vill inte se en endaste snöflinga till och tranbären väntar ju

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

4 februari 2009 22:21

fuskigt att ni har fått snö...har inget emot om det skulle koma lite här med och lysa upp i det gråa.

http://timsevimse.blogg.se

 
lotta

lotta

4 februari 2009 22:54

visst ÄR det häärligt med snö?! det är ju så vackert o ljust ute:) å unarna ygger snökojor:D
hoppas ni får ha snön kvar ett tag nu då!

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snok me less matte

5 februari 2009 12:31

vi har mkt otalt med smhi nu...vi kräver bättre väder helt enkelt...yyyyyl va trist o grått det är här ute idag igen? kan detta väder inte ta slut någongång?

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

5 februari 2009 17:30

Jag gillar snö. Äter den, springer i den, kliar nosen på den ...

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Dat

Dat

5 februari 2009 18:34

Här har det också snöat men knappt något alls ligger kvar.... Typiskt! Antingen får det vara massor med snö, eller så kan våren komma med en gång. :-)

KRAM

http://hundtraningen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards