Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Regn

Av Åsa - 24 januari 2009 11:27

Idag regnar det och är snorhalt på all is som täcker vägarna. Engla verkar tycka att det är lite kul att halka runt, den dårfian! Själv går man med mycket små och försiktiga steg. Det tar dubbelt så lång tid att gå den vanliga morgonsvängen. Jag avskyr att halka, jag slår mig alltid fördärvad. För några år sedan så hade jag hand om en valp till en kompis som låg i skiljsmässa. Tassa hette hunden och var en fyramånaders Schäfer/Ovtjarka. Vi skulle bara gå ut i trädgården och snabbkissa. Så släpper marken under fötterna och jag ligger som en planka på rygg, duns. Muttrar och far upp för att göra samma sak igen, svär lite, eller ganska mycket. Vi tar oss ner till äppelträdet då jag far som en planka igen och då tyckte Tassa att jag var en så roligt och annorlunda människa att hon började tokleka med mig. Tacka för det, jag kunde ju inte annat än skratta!!

     Erika har varit som uppdragen i natt, kommit rusande och anfallit mig flera gånger. Jag har väl rört på en fot eller hand eller så under täcket och det är ju det roligaste som finns. I brist på rörelser så attackerar hon hela mig, från benen och uppåt - haha!

     Idag ska jag försöka att hitta alla gardiner jag packat ner någonstans. De finns säkert längst ner och längst bak av alla kartonger jag ställt in i klädkamrarna... Vet inte vad jag har som kan passa i köket, jag får väl sy nya annars. Jag såg ett passande tyg när jag packade upp dem.

     Lyckades fånga alla katterna på en bild i går! Sedan låg lilla Hanna och myste med mamma Lizzy i soffan, de spann båda två så det hördes lång väg.  Lizzy älskar verkligen sin lilla Hanna, hon tillåter henne nästan vad som helst. I går tror jag till och med att hon provsnuttade lite trots att det är längesedan hon vandes av.

 
 
lotta

lotta

24 januari 2009 11:50

vad lika de är varandra..är de helt vita hela högen??hur ser du skillnad? vackra e de iallafall:))

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

24 januari 2009 12:10

Lotta: Lizzy är långhårig och har ett blått högeröga, hon är mamma till de båda andra som är halvsyskon ur två olika kullar. Erika är mellankatten, korthårig och brunögd, hon tror att hon är en hund och hänger alltid med Engla. Hanna är lillkatten, korthårig och hon har ett blått vänsteröga.

 
Sigge

Sigge

24 januari 2009 18:24

Hälsovådligt regn här också.
Men inte halt fast matte gnäller över att det är kladdigt.
Märker inte jag.

http://www.geocities.com/siggesvamphund

 
 Anna

Anna

24 januari 2009 22:17

Va fina dom är kissarna, så vackra men ack så lika för ett otränat öga.

http://timsevimse.blogg.se

 
Annelie

Annelie

25 januari 2009 09:23

Vilka fina katter ni har.

Ja nu går vi i väntans tider. Det skall bli så spännande när dom små kommer ut.

Ha en trevlig dag.

http://www.vitaalvan.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

25 januari 2009 13:27

Va häftiga ögonen såg ut, antagliegen fotot taget med blixt!
Här har det snöat i dagarna två nu, UNDERBART fast det tycker inte jyckarna som blir dubbelt så tunga av alla snöbollar i pälsen...
Ha en fortsatt fin söndag

http://paulaz.se

 
Ingen bild

malte o snoken

25 januari 2009 13:30

oj va många vita kissar du har!
ja det är läskigt med halka tur om man inte slår sig så man kan fnissa åt eländet...

 
Dat

Dat

25 januari 2009 22:24

Å så fina dina snöbollar är! :) Är alla hörande?

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa

26 januari 2009 17:19

Dat, jag tror inte aatt lillkatten hör allt perfekt, men hon är inte döv i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards