Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Nyopererad

Av Åsa - 22 januari 2009 17:38


-Vad tjatar du om nu då matte, säger Hanna och tittar upp bakom Erika? Erika sover stenhårt, hon har varit hos veterinären och blivit kastrerad idag. Jag ställde henne att vakna upp i badrummet, nära lådorna och på marken så att hon inte ska skada sig. Men nog vinglar hon upp och hoppar först upp i min säng. Jag lyfte ner henne när hon var på väg att hoppa ner och då vinglar hon vidare till köket och hoppar upp till den varma goa fönsterbrädan. Hon har legat där i flera timmar ensam, men nu såg jag att lilla halvsyrran Hanna ligger bredvid henne. Hon har mått illa och kräkts en gång annars verkar hon bara trött och vill sova. Nu hoppas jag bara att allt ska läka fint och att hon blir smärtfri fort. Stygnen ska vi ta om 10 dagar har hemma.

     Det var ju meningen att två av vildkattshanarna skulle med också. Dexter som bor hos Malin ska göra det lite längre fram och Diezel som bor hos exet ville inte vara i kattbur. Han ville inte så till den milda grad att han högg genom tumgreppet på husse så blodet rann och husse fick åka till läkaren och få lite penicillin.

     I övrigt har det varit en dag som flutit på fint, vi slapp vänta på sjukhuset och fick komma in direkt, det var ingen kö på apoteket och vi hann äta lunchbuffé på kinarestaurangen. Hundarna är ju alltid glada när vi är tillsammans hela flocken, vi åkte hem hit sedan och åt efterätt. Man ser på hundarna hur tryggt de lägger sig och sover, när vi alla är samlade på ett ställe.

 
 
Valle Vagabonds matte

Valle Vagabonds matte

22 januari 2009 18:42

Stumpan. Hoppas att hon känner sig som ny imorgon.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
 Anna

Anna

22 januari 2009 19:23

Va skönt att allt gått bra hittils, klart hon är lite omtöcknad gumman efter ingreppet. Dom är verkligen jättefina där dom ligger ihop, riktiga gosekissar! Klappa om dem från mig.

http://timsevimse.blogg.se

 
camilla

camilla

22 januari 2009 22:23

Så mysigt dom har det där tillsammans!
Skönt att sova när man gjort ett sånt ingrepp.

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
cat

cat

23 januari 2009 10:50

Hej min bild idag är inte nytagen. Här är det snöslask som gäller:(

http://1bildibland.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

24 januari 2009 00:46

Djuren är mycket tåligare än vad vi är. Men även vi människor upplever smärta på olika sätt.
Jag tycker det är bra och ansvarsfullt att kastrera de djur som inte är ämnade för avel. Och kattan kommer att må bättre av att slippa både piller och oönskade ungar.
Ha en skön helg.kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

malte o snokas

25 januari 2009 13:32

å är vi nyopererad o dan, då är man ju lite groggy o illamåendes lilla krake...hoppas det går fort över, snart far du som ett yrväder igen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards