Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Ibland har man tur!

Av Åsa - 21 januari 2009 13:35


Jag flyttade ju hit den 1 december och anmälde till Plusenergi att jag ville ha dem som elleverantörer. Hyresvärden lovade meddela Vattenfall så att allt skulle flyta på. Nu har jag emellertid inte fått några elräkningar så jag tänkte det är bäst att jag kollar upp det. Självklart hade jag hamnat mellan två stolar, hyresvärden hade inte anmält och killen på Plusenergi som tog emot min anmälan berättade inte att de ska upphöra i mars utan tog emot anmälan. Nu till turen: Det är avflyttande hyresgästs skyldighet att anmäla att man flyttar och hans elabonnemang gäller till idag. Lite futtigt, men samtidigt så känns det lite tursamt att ha fått gratis el i två månader!

     Erika och Hanna ligger och sover på favoritstället, den varma köksfönsterbrädan. Ja, jag har adventsstaken kvar - hihi - den ska bort nu denna vecka;)



 
 
Eva å Kira

Eva å Kira

21 januari 2009 14:34

:0) ja visst är väl Maja speciell, så sockersöt så man smälter ;=)

Hoppas hoppas att någon snart hör av sej och vill ge dom små nya kärleksfulla hem....

http://haxkatter.bilddagboken.se/p/main.html

 
molle

molle

21 januari 2009 18:35

vilken mysig liten hög med kissar

http://bobmarleys.wordpress.com

 
lotta

lotta

21 januari 2009 19:03

japp, cola får bara träna med sin;) så jag hoppas att den håller ett tag:)vilken himla mysig katthög. vi har också haft en helvit katt förut Zeke hette han, det var när gladiatorerna var poppis o zeka älste sonens idol;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Valle Vagabonds matte

Valle Vagabonds matte

21 januari 2009 20:54

Vilka fantastiskt vackra katter!
Ååååå. Jag blir alldeles kattlängtanssjuk.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Frippe

Frippe

22 januari 2009 11:30

Haloj på er!!
Vilka mysiga katter! Våran katt gillar också att ligga på fönsterbrädan men hon vill vara själv där. Jag får inte ligga där med henne!!
Ta det lungt med advetsstaken mina åkte ner i går.."Smile"
Idag blir det städa av och sen blir det packning inför Lördag när vi åker till Finland. Ska ju jobba fm. Fredag och Lördag så jag slutar tidigare på Lördag och åker till St.holm då.
Kramen på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
cat

cat

22 januari 2009 11:57

Oh så söta!

http://1bildibland.bloggagratis.se

 
Teolinda

Teolinda

22 januari 2009 16:45

Suck...jag saknar mina katter...det känns tomt...

http://teolinda.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 januari 2009 16:54

Hej Åsa Gud så söta de är dina vita luddbollar. Här får du en länk som du lägger på din blogg men kopiera den gröna bilden först då hos mig och ladda upp den som vanlig bild på din blogg så gör du inlägget och lägger länken där där sen lägger du ut den som vanligt Vattenfall enkelt. så kan du göra med andra med spara denna länk som mall så kommer du ihåg det kramis

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

malte o snoken

25 januari 2009 13:34

å vilka gosproppar!
det är bara at tacka o ta emot, ibland är mellanrummet mellan stolarna toppen....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards