Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Eureka!!

Av Åsa - 18 januari 2009 17:34


Jag har rotat igenom tre lådor med sladdar, sladdelar, lampdelar, lampor, lampskärmar och samtidigt fått dessa storterade i en kartong. Givetvis slängde jag en massa, typ en halvmetersladd, gamla elgrejor och annat, så att det blev en halv sopsäck! Jag har två stycken dyra högtalartelefoner som man kan prata flera stycken i, gud vet varför och till vad, men det är en himla massa extra sladdar och annat till dem. På sista lådan jag skulle kolla, den där längst in och längst ner så stod det datorsladdar. Det lät ju lite hoppfullt så här i jakten på kamerasladden. Och eureka, där fanns den!! Exet kommer hit i morgon och får sätta i den, det är någonsorts USB-port som jag inte vet om jag behöver men jag tänker inte kolla. Jag kan inte ens damma datorer utan att de slutar fungera. Så jag ger mig inte på det där! Hittade även boxern och delar som skulle kunna sättas ihop till en antennkabel. Får se om jag känner mig så händig att jag fixar det och försöker mig på att få tv:n att fungera ;) För första gången på tre år - haha! Det är sant att jag inte haft den inkopplad på så länge. Däremot har dvd:n varit i kopplad förstås.

     När jag djupdök i en gammal mjölnartunna så hittade jag en massa bäbiskläder sedan sonen var liten! Så roligt och vilka minnen! Sonen är ju född i vecka 31 så han var liten 47 cm lång och 1825 gram. Alla sparbyxor i storlek 50 var som jättekläder på honom. Nu har jag vikt allt ordentligt och lagt i en låda så får vi se om han vill ha dem till sin egen bäbis i framtiden. Ungen är bara 20 år så jag hoppas att det dröjer ett tag ännu.

     Här snöar det och blåser. Det är nog runt nollgradigt, snön lägger sig precis. Men det ska visst kunna hålla på hela natten! Hoppas att vi får det lite vitt och fint nu då.

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 januari 2009 18:20

Hej Åsa. Å grattis du hittade sladden ! Vad bra.Sorterat och kastat med du har jobbat på bra du.Kul då om du får tv och datasladdar i rätt portar!Men de brukar bara passa i sina motsvarande kontakter sladdarna . Finns så många modeller på datorn men USB portar är lätta sätt en lapp när du vet eller rita av dem så kan du själv sen och det vet du väl att själv,,är bästa dräng! Skrattar. Bäbiskläder å väcker minnen och st 50 det var litet...men tänk att de blev en stor karl av den lille plutten med. Man tror det inte från början ..skrattar...

http://filifjonkan-se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 januari 2009 18:27

Dottern har några bilder på de nyfödda, kika in på http://saijamerio.se
Kram

http://paulaz.se

 
lotta

lotta

18 januari 2009 18:32

ojojojoj så sentimental man blir av barnens smånyföddhetskläder...iallafall jag:) lääängtar alltid efter fler bebisar när jag ser dem ...fast mina har inte vart sådär småttiga..så himla smått!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Eva å Kira

Eva å Kira

19 januari 2009 09:43

*tihi* känner igen de där med datorer och elgrejer hit å dit, å att få de att INTE tostra å gå sönder.... hm... min karl säger alltid: BACKA å gå därifrån *asg* undra va han menar med det....

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

19 januari 2009 10:44

fantastiskt med flyttar man hittar så mkt gammalt...som blir som nytt..

 
 Anna

Anna

19 januari 2009 13:05

Så bra att du hittade sladden tillslut, brukar vara rena djungeln efter att man flyttat...sakerna som man packade på "bra" ställen har man glömt bort och så får man leta sig fördärvad ;)

Vilken nostalgitripp med gamla bebsikläder, jag hade en sån låda en gång med kläder från mig, jättehärligt att ha och titta på men tyvärr förstördes de vid en källarbrand.

http://timsevimse.blogg.se

 
Valle Vagabonds matte

Valle Vagabonds matte

19 januari 2009 13:34

Mildare i luften här med.
Och städa i gamla lådor är ju ett oändlighetsgöra ... men ibland gör man sina fynd! Grattis till sladden! Och tänk att du hittade en boxer! Då får ju Engla en kompis ;-))
Ha en fin dag!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

19 januari 2009 14:32

Underbart att det inte bara är jag som har mellanlagringsstationer lite var stans... Jag mellanlagrar först i ett antal garderober som vi har i huset. När dessa börjar bli fulla så mellanlagrar jag nere i bastun som aldrig varit använd och förmodligen inte blir det heller, för det är ju en mellanlagringsstation :-). När bastun/mellanlagringsstation 2 är fylld till bredden får det tillslut lagras och riktigt gona på sig ett tag till i garaget... Därefter kommer den obönhörliga termineringen som sker på stadens återvinningsstation. Gud, så enkelt det hade varit att skicka det som ändå skulle dit på en gång, men å andra sidan hade det inte varit riktigt lagrat då och då vet man ju inte hur det gått.... Ser fram emot bilder nu när förhoppningsvis kamerasladden är återfunnen och blivit lite smått lagrad :-)

Gunilla

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Filifjonkan igen

Filifjonkan igen

19 januari 2009 15:42

Hej Åsa. Jag har rotat runt för att få klarhet i nos och nöss eller vad det skall heta men det verkar inte finnas något svar. Fler som ställer samma fråga. Skall tillskriva språkfantomen Lindström om han kan klara ut det. Ha en skön avslutning på denna gråa måndag

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Åsa

19 januari 2009 15:45

Det svaret ser jag fram emot Filifjonkan!

 
lotta

lotta

19 januari 2009 16:18

ja hälsa på alla blogggisar vore kul:) alla får skriva var de bor så gör vi upp en rutt efter det;) bra ide;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
molle

molle

19 januari 2009 18:43

ja kul...här snöardet oxå

http://bobmarleys.wordpress.com

 
camilla

camilla

19 januari 2009 20:40

Men åhhh så gosigt med gamla bebis kläder!!
Å sånna små....luktar dom lika gott fortfarande ;D. Ljuvliga tid!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

20 januari 2009 22:55

Vissa saker slänger man helt enkelt inte. Och en del barnens bebiskläder tillhör det som får ligga till den som burit dem tagit beslut om var de ska hamna. Jag skänkte bort de flesta av våra barns kläder, men lite finns kvar.
Man lever ju på hoppet om att bli farmor någon dag.
Ha det gott.

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards