Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Isvindar

Av Åsa - 17 januari 2009 20:15


... sådana som går rakt igenom alla lager av kläderna och kyler ända in i ryggmärgen, har vi här i dag. Det är inte så kallt egentligen tror jag, men vinden är så kall. Morgonen var klar och fin med stålande solsken, sedan så blåste det upp och blev molnigt. Grannen var här och lånade min brödrost idag! Deras har sagt upp sig och ena sonen äter visst bara rostat bröd. Ungar! Vi mötte dem sedan ute i krigsmundering och väl beväpnade. Engla tyckte att den stora pojken var så läbbig att hon vägrade att hälsa. Hon är bestämd i sådana där lägen och låter sig inte övertalas! Men det är okey, hon behöver inte hälsa på allt och alla jämt.

    Annars har vi haft en bra läsdag, Engla och Erika har gjort mig sällskap i sängen större delen av dagen. Men nu är boken utläst och jag ska inte börja på en ny direkt. I morgon ska jag försöka hitta batteriladdaren och kamerasladden!!

    

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 januari 2009 20:34

Hej Åsa. ja så kallt det varit idag just så som du säger det kyler en genom allt. Var ut en sväng men den blev kort vart för tunnklädd. Så skönt de låter att sitta och läsa i soffan eller sängen Jag har suttit och glott på skidor idag mysigt det med. Ha det så bra i helgen och håller tummarna att du hittar det du söker efter.

http://filifjonkan-se

 
lotta

lotta

17 januari 2009 21:23

sköönt med läsdagar ibland:D vi har inte haft tid med det idag;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

17 januari 2009 22:37

En trevlig lördag hör jag ;)
Med mys i sängen och allt.
Det lät riktigt härligt. En sån dag vill jag ha i morrn :)

Natti natt!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Eva å Kira

Eva å Kira

17 januari 2009 22:54

Ååå, läsdagar är verkligen underbara... lääääääänge sen jag hade en nu... förvisso läser jag ALLTID innan jag ska till att sova... *tihi* har förövrigt beställt en massa hundböcker idag ;0) ska bli kuligt å få hem dom... Ha en bra morrondag!

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Frippe kikar in!!

Frippe kikar in!!

18 januari 2009 02:18

Vad trevligt och kravlöst du har det!!!
Skönt tycker jag!!!
Hoppas att du får en lika trevlig Söndag.
Krameli kramen på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

18 januari 2009 12:41

Härligt med dagar som man bara kan mysa...Här hemma härjar magsjuka...Min kärlek låg i natt så vi får väl se om den sakta men säkert sprider sig till övriga familjen. Ännu känner jag inget men det är väl bara en tidsfråga antar jag. Men i vilket fall blir det en slö dag och Bella misstycker inte. Ha det så bra så hörs vi!

Gunilla

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Dat

Dat

18 januari 2009 14:36

Låter hur mysigt som helst med läsdag när det är så kallt ute. Här i Stockholm har vi plusgrader.

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

18 januari 2009 14:50

låter som mysdag i sängen! ja är det inte märkligt hur hundar kan vrålignorera vissa människor, bara gillar dom inte punkt slut...

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 januari 2009 16:29

Nä, inte behöver jyckar alltid hälsa på alla. Det var vårt stora problem med vår rottis, hon älskade människor och flög i det närmaste på dem, något som inte alla uppskattade så mycket...
Kram

http://paulaz.se

 
Valle Vagabonds matte

Valle Vagabonds matte

18 januari 2009 16:52

Det låter som om du har det bra! Med läsning och Engla knaprande på märgben ... (Valle har också fått ett nu. NÖJD är han med sin sysselsättning ...) Tänk så olika Engla och Valle verkar vara. Engla värjer sig mot dem hon inte vill hälsa på och Valle ger sig inte förrän han får hälsa på alla. Precis som Paulas rottis ...

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards