Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Snöyra!

Av Åsa - 6 januari 2009 20:27


Oj, vad snön vräker ner här nu! Det har kommit flera centimeter på en kort stund. Flingorna är riktiga lapphandskar och virvlar runt bra i kastvindarna. Engla var alldeles bekymrad på promenaden nyss då hon fick en massa snö i öronen. Jag kanske ska sy sådana där öronskydd som till travhästar, hon skulle bli ursöt i ett par röda, min lilla muffla! Tänk om det kunde få ligga kvar nu då och frysa till så det blir riktigt bra sparkföre. Vi har testat nomeselen, den är lite stor ännu, men till att dra lite spark duger den nog. Jag vill ha riktig vinter nu i alla fall januari ut.

     Jag har invigt den gemensamma tvättstugan i dag. Det är två jättemaskiner som tar hur lång tid på sig som helst. Varje tvättid är 3 timmar, är inte det ynkligt kort? Man kanske hinner med två 40 graderstvättar på den tiden, men sen vill man ju gärna ha det torrt med... Det kanske är ytterligare en timme torktid, jag måste kolla upp det. Huvudsaken är att Englas madrass är tvättad nu, sedan kattolyckorna på nyårsafton.

     I morgon ska vi passa Jason mellan 10 och 14 ungefär. Kul så får Engla lite sällskap och sedan på eftermiddagen så kommer ju mamma och pappa hund också. Men det måste bli efter att Jason gått hem, han är hanhundsilsk. Muckade som sjutton en gång med Frost när han kommit lös. Tack och lov är Frost lite sen i starten.

 
 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

7 januari 2009 11:52

KUL!! att du kommit igång igen.jag har saknat dig.kramizzz

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

7 januari 2009 12:20

vi har ett litet tjusigt frosttäcke o sol, underbart hoppas det håller i sig! nu ska julen städas ut ut ut....

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

7 januari 2009 13:25

Ingen vid datorn just nu?
Förstår att ni passar Jason just nu då, när vi tittar in. Jag kommer tillbaka och nosar lite mer här, när ni rapporterat om hur det var.
Puss från mig och kram från matte

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

7 januari 2009 14:23

Hej Ja det snöade ordentligt i går kväll här med. Men idag sol och minusgrader blå himmel med halt som attan. Ser att du skall vara hundvakt med kul för din Engla förstås få lite lekkamrat. Ja det lät kort tid den där tvätten 3 timmar om du skall ha de torrt med kan ju inte hinnas med om maskinen tar tre timmar i tvättid? Snurrigt det måste vara torktid på det med kolla efter du. Ha en bra dag

 
Frippe

Frippe

7 januari 2009 15:36

Ja, isarna är farliga saker så som vanligt vatten oxå!!
Tvätt tid bara 3 timmar kan det vekligen stämma det låter ju jätte konstigt.????!!!!
Det måste du ju kolla upp!!
Jag har lekt med Tindra idag en tjej som luktar godare snart....
Krameli kram på er...
och lycka till med tvätten och hund passningen....

http://frippe.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

7 januari 2009 17:38

Välkommen tillbaka!!!!
Håller tummarna att ni får riktig vinter nu då!
Vi har haft kallt som sjutton här -28!
Kul att ni kan ställa upp och hjälpa varandra med passning,grannar emellan.

Kram!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

7 januari 2009 18:37

Hehe jajjemäns :) det var inga som helst problem att duscha av dem. Sockis va la lite besvärlig men han förstod att han inte hade ngt val till slut :) Dexter försökte fly lite men satte sig i ett hörn till slut och det gick hur bra som helst.
Glad över att jag tog dem, annars hade jag haft det ensamt och tråkigt ^^ Dom har många hyss för sig här hemma dom små buspojkarna. ^^ =)

Nospussar från pojkarna till er...
Kram

http://www.i-mina-tankar-finns.bloggagratis.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

7 januari 2009 22:58

Hej, jag väntar också på mer snö, vi har julite men imorgon finns chansen att få lite mer vitt. Jyckarna får jättebra motion när jag är ute med sparken med dem, då får dom verkligen springa, även Loppan som alltid måste vara kopplad eftersom hon har så stark jaktinstinkt. Där vi bodde förut gick hon lös jämnt, men det var inte roligt alla gånger, hon kunde försvinna för halva dygn ibland o då trodde man hon fastnat någonstans eller brutit ett ben o inte kunde komma hem. Hon har anpassat sig bra till ett liv i koppel, och så är hon ju också äldre nu, fyller åtta i år.
Kul att höra att ni trivs bra, våra tvättmaskiner på förra stället kunde man ställa in på snabbtvätt, man har väl inte hela dagen på sig!
Kram

http://paulaz.se

 
Ingen bild

malte o snoki

8 januari 2009 12:16

ja innan ja klura ut våran n ya maskin så tyckte jag oxå tvätten tog evigheter...kanske det finns nåt snabbare program, ekonomi eller skippa förtvätt ? om det inte är så hårt smutsat förstås.
här har börjat snöa o är skitkallt o blåst så klart trots att de sa att det inte skulle snöa idag hmmm....det kanske smittar?

 
Marianne

Marianne

8 januari 2009 23:00

Man hinner inte så mycket på 3 timmar. Snålt med tid för att kunna tvätta ordentligt.
Vi har också fått lite snö och hundarna njuter.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Azola

9 januari 2009 12:54

Hej vännen o tack för mail.
Skönt att det ordnat sig för er alla. Jag hör av mig på nytt då jag har lite bättre med tid! kram från Azola/Odla

 
Frippe

Frippe

9 januari 2009 13:11

Hejsan på er!!
Vad har ni för er?? Är ju nyfiken på vad ni gjort. Själv så funderar matte på om vi ska ta en prommis till skogen idag, det är ju så fint väder har hemma och så är det Fredag så vi kan mysa ikväll...
Krameli kram på er....

http://frippe.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

9 januari 2009 18:17

Hallåååååååååååå!!!!!!!!!!!!!!!
Var är du??????????????????????

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards