Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Ett litet avbrott

Av Åsa - 6 januari 2009 15:01


... i bloggandet på grund av att datorn behövde installeras om som sagt, men nu ska väl det gamla skrället fungera ett tag igen i alla fall. Vi har en riktigt grådassig dag här, ser ut som om det skulle kunna börja snöa när som helst, men hittills har det hållit upp. Det kom lite snö i går på eftermiddagen.

     Engla och jag promenerade ner till affären i dag och hon fick vänta bunden medan jag rusade in. Det fungerade bra, hon var tyst men snurrade in sig fullständigt förstås. Jag gillar inte att lämna henne så men tobaken var ju slut ;)

    Jag har lite ont samvete över katterna, de fick ju vara hemma när Engla och jag firade nyår hos exet. Det var förresten jättetrevligt, Englas bror Loke var med och de två kommer så bra överens. När vi kom hem på nyårsdagen så hade kissarna haft sprutdiarré i ett hörn av vardagsrummet och i hela Englas säng. Åh, så rädda de måste ha varit! Grannarna säger att det pangades på rätt bra här tyvärr. Stackars kissarna!

     Mina trevliga grannar erbjöd sig förresten att vara hundvakt till Engla och det är ju jättebra att veta. Jag sa förstås att deras Jason får vara här med vid behov. Det verkar som om det är ett bra ställe vi flyttat till, på alla sätt och vis faktiskt.

    


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 januari 2009 16:38

Hej Åsa. Ja så bra det fungerar nu då! Duktig Engla tyst utanför butiken bra gjort men synd hon snott in sig Ja ensamma djur på nyår är inte bra jag vet ju hur mina älsklingar såg ut på nyår stackars dem, Nu har de hämtat sig ialla fall Hoppas dina katter blivit bra i sina magar nu då. Trevlig sista helgdag efter jul nu!

http://filifjonkan-se

 
Frippe

Frippe

6 januari 2009 18:40

Hejsan på er!!
Vad skönt att ställningen är återställd och att man nu kan kikain och se att det hänt något här...
Stackars missar om det smällde på så dom blev dåliga...
Det är ju bra om man kan ta dom med sig eller har någon som kan vara hemma med dom. För dom fattar ju inte vad det är som händer dom små liven.
Jag och matte gick ner till affären och skulle handla cigg till matte på trettondags afton då var affären stängd. Hon vart inte glad men jag fick ju mig en väl behövlig prommis efter denna kyla som jag och hon inte ville vara ute i.
Hoppas att du haft en trevlig helg.
Krameli kram på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

6 januari 2009 18:47

Stackars kissarna!
Här bryr de sej inte och jag gör det inte heller bara jag slipper vara ute i det

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Dat

Dat

6 januari 2009 18:57

En till vovve med lustig sovställning ser jag på profilbilden :)

Jag tycker att huskys är fantastiskt fina, men eftersom vi bor i lägenhet så har vi blivit avrådda från att skaffa en. Om vi någon gång lyckas hitta ett hus ska jag köpa en eller två. :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

6 januari 2009 19:32

va skönt med grananr som kan ställa upp! stackars kissarna, det är inte lätt o veta i förväg förstås.
ha det gott

 
Marianne

Marianne

6 januari 2009 20:04

Bra grannar gör att man trivs bättre där man bor.
Förstår att du har dåligt samvete över att katterna blivit skrämda vid nyår. Nu vet du om att de är rädda så att till nästa år bör de nog få något från vetten.
Vi har kallt och klar väderlek. Solen har tittat fram under ett par dagar nu.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Marie Lokes matte

Marie Lokes matte

7 januari 2009 12:17

Tack själva för en mysig nyår.....Kul att du kommit igång här inne igen....har lovat mig själv att bli bättre med bloggandet åt Loke....:) Hur som haver....Här ute ligger snön nu och 6 minus, men Loke trivs som en eskimå i sin igloo....han jagar snöbollar så det står härligt till och blir lika fundersam varje gång han jagar dom och hinner upp dom och sen försvinner dom på ett mystiskt sätt...han ser underbar ut när han står där och letar efter dom...hihi Hör av mig i dagarna om ett hembesök i er nya "lya" vore kul att komma ut och se hur ni har det där ute du, Engla och missarna...:)

http://lokeslya.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

7 januari 2009 13:22

Bra grannar är guld värt.
Hoppas att katterna mår bättre nu.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards