Alla inlägg den 9 april 2008

Av Åsa - 9 april 2008 16:22


... så har vi mer snö under våren än under hela vintern sammanlagt... Just nu så vräker det ner handflatsstora tunga flingor. Inspirationen att så uteblir, trots att det är ganska varmt i växthuset så ligger fröerna som ska ha vinter kvar i frysen. Likaså alla som ska direktsås. Hade ett sådant här år i fjol med, utan lust. Trodde att det skulle bli bättre i år. Har i alla fall börjat kruka ut mina saintpauliabäbisar, tre krukor blev plötsligt 17 i stället. Var sjutton ska allt få plats? Det finns dessutom massor av bäbbar kvar, men det får bli en annan dag tror jag.

    Lilla Vargas mage växer för varje dag. Det är så ovant att se henne med mage, hon som var tunn som en tråd. Men det är klädsamt! Vet inte om jag ska ultraljuda henne eller inte, det vore otroligt om hon inte är dräktig. Men det kunde ju kanske vara skönt att veta hur många det är förstås. Bilbo skulle behöva åka till vetten igen med, för det verkar inte som om ögonsalvan funkar. Han rosslar lite så det kanske skulle behövas en kur penicillin. Men vi får väl göra åt det vi har hemma nu först. Min vette är lite kul, vi tog ju hand om en liten mycket undernärd perserkille i fjol. När vi kom dit så kikade vetten i Fenix öra och utbrast: "Det finns inte en grej som sitter där den ska på de här missfostren. De är helt defekta! Jag fattar inte att det är tillåtet att avla på dem fortfarande år 2007!!" Han har givetvis rätt, men det är något alldeles särskilt med persertemperamentet. Så älskliga är inte andra katter och parade med ett normalt långhår så blir det urfina och goa bäbbar.

Ovido - Quiz & Flashcards