Direktlänk till inlägg 22 december 2008

Springfnatt

Av Åsa - 22 december 2008 14:17


... fick Engla idag så att det hette duga. Jag önskar att jag haft med en videokamera och kunnat föreviga det! Hon slet upp en liten gran med rötter och allt och sedan bar det iväg. Hon springer inte långt bort utan i stora vida cirklar runt mej och så vill hon höra att hon är duktig när hon sveper förbi. Inte underligt egentligen för så for hon ju runt med mamma och pappa dagligen innan. Nu hade hon samlat sig några dagar så det blev extra mycket springfnatt. Annars försöker vi att låta hundarna träffas en eller ett par gånger i veckan så att de inte ska glömma varandra.

     En suverän dag har vi haft här, soligt och molnfritt, men självfallet så blåser det rejält. Himmel vad dammet inne syns väl i solljuset - haha! Engla har börjat att leka med katterna, de jagar varandra så att det yr saker. I går hade den en Ica-kasse som jag lindat ihop till boll, och skulle lägga i lådan, som de for runt med. De hade så roligt att jag inte hade hjärta att ta den i från dem. Katterna har ju fått vara inne här, bara Erika som var ute ett tag en dag och kollade läget. Det lär bo två elaka katter i huset bakom oss och jag vill ju inte att de ska ut och skada sig. Jag tror att de saknar friheten med kattluckan sedan där vi bodde innan.

 
 
Lotta, Juni o Cola

Lotta, Juni o Cola

22 december 2008 15:13

tråkigt med elaka katter som granne:(:( ÄR det inte tyyypiskt. Man vill ju att solen ska skina. Men när den väl skiner, så får iallafall jag städryck, känns ju som om man knappt kan andas när det blir så mycket damm..och då, hinner jag knappt ut i solen iallafall...!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 december 2008 16:39

Hej Åsa. Springfnatt sa du ..skrattar,. Ja de har rejäla långa ben har jag för mig jag sett. Otäckt med stygga katter i grannhusen kanske okastrerad hankatt då blir det bråk direkt,Pysen rök ihop med en bykatt troligen en hane den med och herregud halva Pysens päls och den andra kattens päls låg kvar på gräset efteråt och Pysen kom in morrandes med ett trasig öra, stackarn han hade nog gjort bra ifrån sig antar jag.Den andra har jag inte sett till efter det,Örat är läkt nu men det är liksom delat en bit du vet,,,Så håll du dina katter inne ifall ifall.Kramis och en god jul på dig

http://filifjonkan-se

 
camilla

camilla

22 december 2008 16:50

Va härligt med spring fnatt. Jag skulle oxå vilja få en släng av det i bland ;)
Trist att det bor elaka kissemissar brevid....

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
molle

molle

22 december 2008 18:02

kul,,, med springfnatt.

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Cattis, Warg och Esco

Cattis, Warg och Esco

22 december 2008 21:45

Åh vad mysigt! Engla och Warg är nog ganska lika när det gäller påhitt, Warg brukar vara en riktig värsting på att släpa med sig allt han hittar i skogen och visa upp för oss! Han är inte lika stor som Silver så han blir nog inte lika stor som brorsorna men kanske mer i Englas storlek. Han är fin som attan! :) Jag ska fota och lägga upp bilderna på dem under julen. :)
Ha nu en riktigt GOD JUL och Warg hälsar extra till sin syster!
Julkramar från oss alla till er alla!

http://hundohast

 
Marianne

Marianne

22 december 2008 22:30

Fy så tråkigt med elaka kattgrannar.
Men en tröst är att numer så har även kattägare ett strikt ansvar för sitt djur. Det går ju att påpeka för kattägaren att de är betalningsskyldiga för allt deras katter ställer till.
Jag hoppas dina katter ska få komma ut och lufta sig utan att få några blessyr.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

23 december 2008 12:39

Åh vad mysigt det låter med Englas glädjeyttringar, lillgumman då :)

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

23 december 2008 15:04

springfnatt är härligt! det har vi haft precis för vi har badat o då måste man skaka o springa det otäcka badet ur kroppen liksom! fnatteli fnatt pussar

 
Annelie

Annelie

23 december 2008 19:33

God-Jul på er. Hoppas att snön kommer oxå så det kan bli en riktig jul.
Kram

http://www.vitaalvan.se

 
Sigge

Sigge

23 december 2008 19:55

Ha en riktigt bra jul!!!!!!!!!!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
camilla igen

camilla igen

23 december 2008 22:18

GOD-JUL!!!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
molle

molle

24 december 2008 08:49

GOD-JUL !!!
kram molle

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Lena,Moa och Maiko

Lena,Moa och Maiko

24 december 2008 10:13

En riktigt God Jul önskar vi på Nysvansat bland snödrivor, kyla och julgransljus!

http://nysvansat.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards