Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Hemma hos Loke

Av Åsa - 18 december 2008 21:19


... hade vi det toppenbra! Hundarna fick sig ett extra skrovmål rått kött, Loke barf:ar (Biologiskt Anpassad Rå Föda, googla Barf så finns det en massa information) och det var ju högeligen uppskattat. Frost var så förtjust och åt så fort att han hann med att tömma nästan alla fyra faten! Hans mage lämnade en del övrigt att önska efter en stund. Flera gånger. Efter att vi människor också fått kaffe, mackor och annat gott i magen så visade Loke sin bästa promenadstig som gick mitt ute i skogen runt en fin liten sjö. Hundarna busade runt så det stod härligan till, nu ligger ängla i sin hundsäng och sover gott! Tack Marie för en supertrevlig dag tillsammans med din gudomligt vackra hund, Loke är nog den som är snyggast i kullen.

    Naturligtvis glömde jag kameran med sina nyladdade batterier hemma. Liksom lappen jag så omsorgsfullt skrivit ner allt jag skulle handla på. Ett under att jag kom i väg själv och inte glömde hunden eller något. Vi var på en för oss ny zooaffär och Engla fick sitt första strypkoppel. Katterna fick nya fina julröda reflexhalsband, i alla fall Erika är intresserad av att gå ut. Mycket vackert på vita katter - hihi! Jag bunkrade en massa tuggleksaker, -ben, dragkamps rep och självfallet en massa grisöron. Grisöron förresten verkar det skilja hur mycket som helst på i pris beroende på var man köper dem. ÖB har 10-pack ganska små öron för 35 kr. Ica City hade stora fina rejäla öron för 4.50 kr styck, djuraffären ligger bra till på dyr-toppen med 8 kr/st. Något annat ställe sålde två-pack för 25 kronor.

 
 
lotta

lotta

18 december 2008 22:00

hihi..och cola den 21!!! Wow 1 dags skillnad på våra bebisdamer som inte är bebisar längre...det går så fort...men jag tycker nog ändå att det är skönt när de blir vuxna;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

18 december 2008 22:41

Det låter som en mycket lyckad och trevlig dag för dig och hundarna.
Gott sällskap med go-fika och sedan en skön promenad.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

18 december 2008 23:15

Lät som ni haft det riktigt mysigt på besök hos Loke. Jag skrattade gott åt din packning med sakerna i julgransfoten, tack för du delar med dig och gav mig ett gott skratt :)

http://timsevimse.blogg.se

 
Marie Lokes matte

Marie Lokes matte

19 december 2008 00:04

Tack själva Åsa och André. Var jättekul att ni ville komma hem till Loke och se hur han hade det i sin hemmiljö:)

Ja Lilla Frost...Jag skrattar än när jag tänker på han när dom skulle äta...Han är Helt enkelt Bara sååååååååå UNDERBAR den lille sötnosen. Jag hoppas det blir fler turer hit ut till Rydboholm för er del:) Loke skulle uppskatta detta sååååååååå och även vi.

Loke har legat TOTALT utslagen hela kvällen:)
Nu framåt natten piggna han till och ville ha dragkamp.....hihihi...

http://lokeslya.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

19 december 2008 09:42

Låter som den ultimata hunddagen ;D

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Christa

Christa

19 december 2008 12:38

Halloj vännen.
Har precis stärkt de sista änglarna och ska montera dom ikväll.
Får väl sitta i em. och fixa hår och glorior på huvudena medan det andra torkar.
(som om det inte fanns annat att göra) Fniss

Jag kommer fortsätta göra änglar på beställning sen för dom som är intresserade.
Intresset verkar ju faktiskt ganska stort.

Skönt att ha dig tillbaka i bloggvärlden igen. Även om jag inte hinner runt så mkt just nu själv.

Kramiz från mig, Ozzy, Sune och Majja

http://hissen.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 december 2008 13:26

Hej Vad trevligt det låter som ni hade det hos Loke, Men att det är sådan prisskillnad på grisöronen.Köpte ett på kul en gång till mina katter för att se vad de tyckte det sniffades på dem men näe ingen som var intresserad av att tugga eller slicka på dem Titti lekte en stund med det lite så där sen har det bara legat så det kastade jag sen.

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards