Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Att lägga sina saker så att man hittar dem

Av Åsa - 18 december 2008 11:03


Min lista av saknade attiraljer började med läsglasögonen, sen ville jag ha tag på strykhjärnet, bankdosan och kameran... Jag har rotat runt lite på måfå och funderat över var jag kan ha lagt dem. I går hittade jag allt, i kartongen längst in i rummet, längst ner i högen förstås. Döm om min förvåning när jag lyfter upp julgransfoten och hittar allt utom strykjärnet nertryckt i den?! Undrar hur man tänker emellanåt: "Jag lägger det på ett ställe som är lätt att hitta?!!" Det första varje normalbegåvad människa letar i är ju självklart julgransfoten, där har man ju allt möjligt. Nåväl gott att dessa saker är funna nu i alla fall!

     Idag ska vi, mitt ex, Varga, Frost, jag och Engla åka och hälsa på Loke. Det ska bli så roligt. Undrar hur stor han är nu? Engla växer så det knakar tycker jag. Jag hittade batteriladdaren innan, i en bokkartong, så jag hoppas att jag har batterier till kameran nu så jag kan ta en massa bilder! Det ska bli så roligt. Hundarna blir så glada när det är släktträff.

 
 
Marianne

Marianne

18 december 2008 12:19

Men visst lägger man ALLT under julgransfoten, det vet väl alla. Ha ha ha
Jag känner igen det med att lägga saker så att vi ska ha dem lättåtkomliga. Men tyvärr så brukar minnet inte riktigt hänga med.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Valles matte

Valles matte

18 december 2008 14:22

Ha det så roligt på er släktträff! Skönt att höra att ni har det bra. Vi ska ut och åka nu och blir borta över julen, så det är inte säkert att det blir så mycket bloggande framöver. Men vi hörs senare.
God jul!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

18 december 2008 17:19

Pojkarna växer på bra och äter som hästar :)
Blir att man får klippa lite i Dexters lurv då han har en förmåga att skaffa en del tovor. ^^
Dom har kommit på att kokt fisk är underbart gott så jag gör inget annat än att rensar fisk till dom små liven nu.
Bajsandet har han slutat med så, det var några dagar sen nu men han kissar lite inne, helst i sängen så jag vet inte hur många ggr den har fått sig en klorinomgång. Men kastrering är ju enda alternativet om han inte slutar. Jag kan inte lämna han ensam hemma för han kissar så fort jag åker hemmifrån.
Dexter är nog tamare än tamast numera. Han till och med hoppar upp och lägger sig jämte mig i soffan och ska gosa och tar för sig mycket mer här hemma nu :)

Flytten har gått bra och så? =)

http://www.i-mina-tankar-finns.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

18 december 2008 17:37

haha..ja, det var ju ett superbraigt ställe haha..ha det så kul hos Loke :)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 december 2008 19:30

Hej! Härligt att det börjar röra på sig, o du får tillbringa julen framför datorn, hihi
Ser fram emot fina djurbilder!
Kram

http://paulaz.se

 
molle

molle

18 december 2008 20:19

Det finns inga såna ställen kan jagberätta

http://bobmarleys.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards