Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Regnstorm

Av Åsa - 10 november 2008 10:56


I natt tror jag att en liten tornado drog förbi här, den tömda vattentunnan, ett par gamla takplåtar som låg över veden och den gamla grillen som ska kasseras, har farit iväg en bra bit ut på tomten! Det blåser och regnar som sjutton ännu, varken hundar eller katter vill ut. Inte jag heller för den delen, men jag måste ut om en stund och ta in lite mera ved. Jag tycker alldeles för mycket om den goa värmen och jag skämmer bort mig rejält nu innan jag ska flytta ;) Det är en sådan dag när det värker i alla leder på grund av vädret. Jag ska fortsätta med att packa böcker i dag, de verkar aldrig ta slut, det ser ju inte ut att vara så mycket när de står uppställda i bokhyllorna.

     Kissebäbbarna har mått bra av fisk och risdieten och diarrérna har gått över tack och lov. Jag har vätskat upp dem ofta med koksaltlösning som de gärna diar ur en spruta, det gör ju att de piggnar till fortare. Idag ska vi börja med fildiet, det blir sådant där acidofilusfil, så att de får äta sig ordentligt mätta.

     I går när jag satt här och skulle betala en räkning så kom jag att tänka på en lustig sak. Jag har Swedbank och en sådan där liten dosa som man ska trycka in siffror i. Den börjar med 1, 2, 3 och så vidare uppifrån, nollan är längst ner. Jag håller den alltid i vänsterhand, så att jag kan mata in siffrorna i datorn med höger hand. Siffrorna är ju helt olika på datorn, börjar med 7, 8, 9 och så vidare. Egentligen så borde det ju vara som upplagt för sifferförvirring. Men av någon anledning så har jag lärt mig att tänka olika med vänster och höger hand utan att jag lagt märke till det innan. Jag vet inte om det beror på att jag är i princip dubbelhänt, även om jag skriver för hand med den högra. Någon mer som har reflekterat över detta mysterium?



 
 
 Anna med Tim (och Ina)

Anna med Tim (och Ina)

10 november 2008 11:54

Skönt att bebbarna mår bra i magen igen. Har aldrig tänkt på det där med siffrorna, jag skriver så sakta när jag gör bankärenden och använder bara ena handen till alltihopa.

Tack snälla för ditt gulliga blogginlägg, det värmde...vet hur jobbigt det är för familjen att omplacera sin kära vän.

http://timsevimse.blogg.se

 
Valles matte

Valles matte

10 november 2008 13:50

Jag har dåligt minne när det gäller siffror och kan inte heller "skriva maskin" utan att titta på hur jag skriver. I alla fall vill jag titta in här och kolla läget lite. Ser att du månar om alla dina små kissar och att det verkar vara under kontroll. Värk i kroppen är bläh. Jag vet. Men du är så härligt glad och påhittig trots det. Eloge till dig! Och hoppas nu att det snart slutar blåsa.
Elda vidare i spisen. (Det gör jag med.)

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

10 november 2008 18:54

Matte gör som du doasn i vänster handen o höger till datorn.
Jag som hund behöver ju inte bekymra mej om sånt.
Har regnat o stormat här också

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

11 november 2008 12:03

tror det är för att de gamla räknemaskinerna förr såg ut så o sen har det hängt med...
skönt med friska små kattmagar!
här stormar det oxå, usch!

 
camilla

camilla

11 november 2008 17:47

Skönt att kissarna har fått ordning på sina små magar!
Har har det med blåst som 17. Gör det inte det lite väl ofta nuförtiden?
Om du värmer upp stugan rejält innan flytten så kanske du kan ta med dig värmen till lägenheten.;D

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

11 november 2008 18:26

Det värsta med att ha mycket böcker är ju bärandet under flytten. Hoppas du har lite mindre kartonger till dem så det inte blir så tungt.Vi har flyttat ca 10 gånger på lika många år, så gissa om jag har rutin. Och nästan varje gång har vi tänkt, att nu får det vara nog. Men det har vi slutat säga...
Passa på att njuta av den goa spisvärmen du, och framför allt doften av vedspis, det saknar jag ibland, liksom knastret.

http://paulaz.se

 
Marianne

Marianne

11 november 2008 20:47

Jag har inte flyttat på 20 år och vågar inte ens tänka tanken på att packa allt vi har dragit på oss under åren som gått.
Skönt att kissungarna är bättre idag. De repar sig oftast ganska fort om de enbart har ätit något olämpligt.
Vädret är nog lika dåligt överallt nu och det känns i kroppen som protesterar och värker. Det där med att gå i ide under den bistra årstiden hade varit något jag inte skulle tacka nej till.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards