Direktlänk till inlägg 17 september 2008

En grå dag till

Av Åsa - 17 september 2008 23:02


Maxis ungar sover mesta dels inne på nätterna nu sedan det blivit kallare. Men de flyr fortfarande om vi kommer för nära. Två av dem är lite modigare, men inte sjutton får vi krama och gosa med dem som man vill göra! De är så fina, så proportionerliga och bra i formen. Nu ligger de spridda i köket med Bellas och Lizzies kattungar och sover.

     Engla och jag har tränat kast med liten (tyg)katt idag. Hon tycker att det är så roligt att springa och hämta den. Hon har blivit en fena på att stjäla kattleksakerna, de är mycket roligare än de, ganska likadana som jag köper till henne. För drygt en vecka sedan så fick hon en fästing i pannan, jag tog bort den genast och fick med alla kroppsdelarna av de. Trots det har lilla bäbban en stor knöl än i dag som bara inte vill lägga sig. Jag har kollat flera gånger att den är helt borta och det är den. Ändå går hon omkring som en liten blivande enhörning. Knölen är inte röd eller varm eller öm eller något sådant. Någon som har en förklaring?

 
 
Christa

Christa

18 september 2008 09:51

Kan inte ge ngn förklaring till varför det blir så. Men vet at dom där knölarna kan va envisa och finnas kvar länge.
I natt la jag ut SOV bilder på Ozzy och kattvalparna.. Dom är bara sååå goa..

Ha det gott
Christa

http://hissen.blogg.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

18 september 2008 17:57

Tim kan ibland ha kvar knölar efter fästingar bra länge trots att de är helt bortplockade, framförallt de han får i huvudet där han inte har så mycket päls. Vet inte varför men det är nog inget att bry sig om.

http://timsevimse.blogg.se

 
Christa

Christa

18 september 2008 19:14

Du bara måååste kika in o se vad Ozzy hittade o ville släpa med hem idag.
ÄR han en MAN eller en MUS???
Ja man kan ju börja undra *garvar*

http://hissen.blogg.se

 
Ingen bild

molle

18 september 2008 19:33

troligtvis helt normalt,, jag har många såna knölar i huvet...

 
Sigge

Sigge

18 september 2008 20:13

Alldeles normalt.
Jag har såna knölar och det har matte också.
Försvinner med tiden

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tanten

18 september 2008 22:57

Tack för alla svar om fästingknölar! Jag känner mig mycket lugnare nu. Den blir nog faktiskt lite mindre med dag för dag.

 
Valle Vagabond har också en knöl

Valle Vagabond har också en knöl

18 september 2008 23:12

Hallå, hallå! Jag är ju lite sen med mitt svar .... men jag vill bara säga att jag också har fått en sån där liten (vit) knöl i ljumsken, efter en fästings framfart. Men M. säger att hon plockat bort själva fästingen. Så nu vet du! :-)

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards