Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Bustrött

Av Åsa - 16 september 2008 19:52


... kan man säga att Engla är i dag! Vi har haft en kompis här som har en jämngammal labrador/golden retriverkorsning. Först var Engla väldigt fundersam på om de skulle leka, men sedan kom hon visst i håg att de haft roligt innan och så var det full fart igen. De har rasat runt i trädgården i flera timmar och nu ligger hon helt utslagen i soffan och sover. Så nyttigt för en liten hund. Hon är verkligen duktig, stannade när jag sa ett skarpt nej när hon försökte följa med Vixen och matte till bilen. Jag borde nog träna lite mer med henne, det blir så lätt att man bara ser hundarna som en grupp här. Särskilt linförighet borde vi ägna oss åt.

     Den här attans förkylningen vi haft, jag är inne på tredje veckan och husse på sin andra, ger sig bara inte. Den sitter så djupt ner i lungorna att vi har rena avgrundshostan och man är matt och orkeslös som en trasa. I dag har vi grävt en del i trädgården och jag är helt slut nu. Kanske skulle lägga mig i soffan med Engla och sova!

     I dag var jag på min favoritloppis och fyndade bland annat flera trevliga böcker. Hittade en av mina favorit sagor som jag hörde ofta som liten i en nyare upplaga så jag köpte den. Lilla Brum-Brum heter den och är full av underbara bilder. Jag har i och för sig lovat mig själv att jag ska rensa i bokberget i höst, för det ligger en massa fådda böcker som jag inte ens läser.


 
 
Valles matte

Valles matte

16 september 2008 20:47

Frisk luft och lek är ju bra, men allt med måtta. :-) Du får vara rädd om dig så att du inte tar ut dig med dina lungor. (Och kanske ta tillfället i akt och sluta med de där dyra giftpinnarna som du använder ... Skulle inte det vara nåt?)
Klia Engla lite bakom örat när du tittar till henne!
God natt!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Filifjonkan undrar?

Filifjonkan undrar?

16 september 2008 21:01

Hej Tanten! Vad har hänt? Varför skriver du att du hoppas att mitt näsblod blev långvarigt?
Jag förstår inte?

http://filifjonkan-se

 
camilla

camilla

16 september 2008 21:31

Det låter verkligen inte bra med den där fökylningen ni dragit på er! Ett besök hos doktorn kanske....någon???
Stor krya på er kram!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

16 september 2008 21:49

Men fy så trist det låter med er eviga förkylning, hoppas verkligen den ger med sig snart. Har sagt det förut och jag säger det igen, Engla verkar vara en riktig liten raring. Nosgos och glada svansviftningar!

http://timsevimse.blogg.se

 
Filifjonkan igen

Filifjonkan igen

16 september 2008 22:20

Hej igen tanten ja kära nån så det kan bli jag jag fattade ingenting först! en bra du sa som det var . Om det skulle hända fler gånger så vet jag ju,det är inte lätt med dyslexin den kan spela en många spratt. Allt lugnt från min sida så du vet, kramis och sov gott sen.:)

http://filifjonkan-se

 
Christa

Christa

17 september 2008 10:11

Som ngn annan sa, ett besök hos *fabbo dotton* kanske inte vore så dumt. Det där har hållt på väl länge nu.
Krya på er.
Katterna växer o frodas här.Fullt ös medvetslös. Ozzy har smugit o lagt sig i sängen för att få sova i fred en stund.
Kramiz till er bägge o alla frybeningar osså

http://hissen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 20 juni 2010 15:25

  ... mitt växthus! Jag har sått en del i år förstås men milde moses vad sakta det växer och vad små och ämliga plantorna är! Mycket av det jag ställt ut har blåst sönder och ser ganska anskrämligt ut. Annat gulnar och ser inte alls ut att må bra. ...

Av Åsa - 14 juni 2010 21:37

  ...är en av de aktiviteter vi brukar roa hundarna med. Vi strör ut i hundgården och så får de nosa runt och leta. Idag blev vi lite förvånade när det dök upp en sakletarkatt också! Melvin, vår ragdoll, deltog med stort intresse och käkade hundgod...

Av Åsa - 11 juni 2010 15:56

  Nu har det regnat i tre hela dagar här, 10-12 grader och grått och grått och grått. Så trist att man bara vill dra täcket över huvudet och sova till vädret blir bättre. Hundar och katter ligger i drivor och sover överallt, klokt av dem.      I ...

Av Åsa - 4 juni 2010 21:58

  Inte för att klaga men vi har haft flera riktigt varma sommardagar nu. Hundar, katter och vi med vilar gärna i skuggan. Det är så varmt ännu att linne och shorts är de enda kläder som behövs!      Här om dagen hade vi närkontakt med vår granne ...

Av Åsa - 30 maj 2010 23:16

  ... att Sockan ska få stanna här som fastboende! Vi tycker ju så mycket om honom att det känns riktigt bra. Han är ute nu så jag har inte kunnat delge den glada nyheten. Men jag tror att han blir lika nöjd som vi är.      Det har varit en stora...

Ovido - Quiz & Flashcards